tirsdag 12. november 2013

Sjokoladekort i lange baner

Her kommer sjokoladekortene jeg har laget i år. Det er rimelig mange, så vær forberedt på skikkelig bilderas! Tar for lang tid å legge ut ett og ett, så får ta alle med en gang. De siste har jeg forresten ikke fått tatt bilde av ennå engang, så de må nesten komme i runde 2  :-)

Har brukt en enkel mal og det går akkurat med et helt mønsterark. Går med litt mer om man skal ha fler paneler her og der, jeg har for det meste brukt bilde/tekst og noen remser her og der. Skjær først av 1 cm på ene siden (pass på at det blir riktig vei med tanke på stivheten i arket), snu 90 grader, og preg på 3", 3,5", 6,5", 7" og skjær av på 9,5".

De mest populære var de som ser ut som en åpnet sjokolade. Gikk tom for mørkebrun kartong så fikk ikke laget opp alle jeg hadde planlagt, men til helgen er det Hønetreff igjen, så da får jeg handlet det jeg mangler :-)

  Forside, nærbilde og bakside. Teksten er fra Kreativ Hobby og er en jeg har brukt veldig mye nå i høst. Synes den er veldig koselig. Sjokoladebit-papiret er fra Papirdesign og mønsterark fra Maja Design. Pyntet med litt blomster, pyntebær, charms og snøfnugg.

Baksidene på sjokoladekortene er velsig enkle, kun et par snøfnugg og mitt personlige stempel. 



 Innside. I sjokoladekortene har jeg gjemt en magnet under mønsterarkene slik at den holder seg lukket når den ligger på bordet.

 FRa siden ser det slik ut. Sjokoladen blir liggende i en "lomme" og sklir ikke ut.

 Litt fler sjokoladekort i samme stil

 Her er et annet i liggende format og bundet sammen med bånd. Har her brukt seambinding som jeg har krøllet. Kanten er også stanset ut med en MS-punch. Noen snøfnugg, en blomst, engel og glitterlim så er er den ferdig :-) Ark her er fra Maja Design.

 Teksten er fra Norsk stempelblad og er stanset ut med Spellbinders. Passet aaaaakurat inni ovalen :-)

 Baksiden her har jeg brukt en utstanset die under mitt personlige stempel.

 En til med tekst fra samme plate. Ark fra Maja Design pluss et par striper med ark fra Papirdesign.

En til med ark fra Maja Design.

 Denne er også laget med ark fra Papirdesign, både det hvite med brune snøfnugg og den lille remsen med amaryllis på. Knytt sammen med en brun blonde.

 Tekst fra North Star Stamps, kjøpt på Hønetreffet sist og passer godt til nesten alt :-)

 Papirdesign på den remsen med "Snø" på også.

En til med Maja-ark. Båndet her er kjøpt på Søstrene Grene.

Bakside med tekst fra Kort og Godt

En til i samme stil som den litt over her. Ark fra Papirdesign

Og enda en med Maja-ark.

Disse tok jeg bilde av med mobilen på siste messe, så kvaliteten er ikke så bra. Men på de tre som synes best her er det ark fra Maja Design (Noel) med nissebilde fra Kort og Godt, så er det ark fra Scandinavian Papercraft og på siste er det ark fra sammeprodusent samt bilde og tekst fra et utklippsark fra Kort og Godt.

På denne er det også ark fra Scandinavian Papercraft, litt ulike blomster og to bær som jeg har hatt liggende i mange år. Fant dem frem i år og de passet jo bra til pynt på sjokoladekort også :-)



Det får være bra for denne gang, kommer tilbake med fler sjokoladekort senere. Har også laget en haug med Toffifee-esker og lyslykter av gamle syltetøyglass. Ha en flott dag, alle sammen!

Med disse kortene er jeg med i følgende utfordringer: 
- Korthobbys novemberutfordring: juleprosjekt. Har brukt snøfnuggcharms jeg har funnet i butikken.
- Kreative verdens novemberutfordring: julekort. Massevis av sjokoladekort ment som julegaver.
- Kort o Manias utfordring #96: alt er lov så lenge det er jul. Lyser jul av disse sjokoladekortene. 
- Nordsaltens hobbyklubb utfordring #84: Bingo. Her har jeg brukt elementene blonder, mønsterark og tekststempel.


5 kommentarer:

  1. Disse var så flotte at nå fikk jeg skikkelig lyst på sjokolade!!

    Tusen takk for at du deltar.

    Sylvia
    DT NSHK

    SvarSlett
  2. Så flotte disse var=) Tusen takk for du deltar hos Kort'O Mania.
    Lykke til. Klem fra DT Elisabeth

    SvarSlett
  3. Flotte. Hvordan gjør for å få d til å se ut som sjokolade?

    SvarSlett
  4. Å disse sjokoladekortene var lekre. Liker designet med bånd, snøfnugg og pynt.Tusen takk for at du deltar hos Kreative Verden og lykke til. Håper du blir med oss igjen neste måned. Klem Bettina DT Medlem hos Kreative Verden

    SvarSlett
  5. Nydelig !
    Tusen takk for at du deltar i utfordringen her hos Korthobby.no i nå i november.

    SvarSlett