onsdag 26. mars 2014

Dobbelt sjokoladekort

Her har jeg laget et sjokoladekort i dobbel utgave. To store sjokoladeplater får plass i denne. Har tatt utgangspunkt i malen for en sjokolade og bare laget en lomme til. Så ble det hele knytet sammen med en svart blonde. Siden dette er til en mann/gutt, så passer det ikke med så mye dill og dall. Derfor har jeg latt papir og motiv stå for det meste av pynten.

Her har jeg brukt papir fra Fabscraps (reflection 2 - baksiden) og Papirdesign (en herremann med motorsykkel - baksiden, en herremann med headsett og dataLykke). Har brukt MS-punch m/stjernebord på to av Papirdesgin-panelene. Pyntet enkelt med noen få blomster fra WOC og en charm fra Kort og Godt. Ble litt uklart bilde på charmsen (brukte et annet kamera enn jeg pleier), men det står: "Ekte mannfolk" på den :-) Motivet er Steven fra North Star Stamps og er farget med Promarkers. Et enkelt motiv å fargelegge, passer godt til både nybegynnere og mer erfarne. Man kan jo bare leke seg med ekstra skyggelegging hvis man vil det. Stanset ut med Spellbinders Classic ovals large med Opulent ovals i svart Bazzill bak.

Fargene jeg har brukt er:
- hud: tan, dusky pink, blush, ivory
- skjorte: warm grey 5, warm grey 4, khaki, pastel beige
- bukse: midnight blue, cornflower, denim blue, april shower
- jakke: black, cool grey 5, ice grey 5 og 3. (Motivet er stemplet med Memento Jet black, men jeg ville ha litt mer liv i jakka, så da ble det lett fargelegging her og. Mest for å få frem foldene.


Her er innsidene av kortet. Måtte bli liggende tekst her, da det passet best med størrelsen på teksten i forhold til bredden på sjokoladene :-) I midten har jeg hatt på en lite bit med metallteip som er embosset og malt med svart akrylmaling. Teksten "Sjokolade kurerer alt" kan du finne her hos North Star Stamps. Stanset ut med Spellbinders labels 4 med Gold labels 4 i svart Bazzill bak.


"Hurra for deg..." er en relativt ny tekst fra North Star Stamps (i hvert fall for meg) og passet akkurat på ryggen av sjokoladekortet.




Med dette sjokoladekortet ønsker jeg å delta i følgende utfordringer:
- Kort o Manias utfordring #104, bingo (har brukt øverste rad: halvperler, dies/punch og tekst)
- My Besties Norge, utfordring #14: Gratulerer


Så ønsker jeg dere en flott dag der ute!

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot og sej fyr på motivet! Tak fordi du deltager hos Kort o mania!

    SvarSlett
  2. Stilig!
    Lekre farger og flott pyntet:)
    Takk for at du deltar på utfordringen hos My Besties Norge
    Klem, Heidi

    SvarSlett