onsdag 14. januar 2015

Bursdagskort i spreke farger

På forrige Hønetreff fikk jeg et kit av sjefshøna Marit om å lage et kort med noen skikkelige knallfarger og et stempelmotiv fra KennyK. Jeg var egentlig helt i julekortmodus og ikke klar for slike "gladfarger", men tar jo i mot utfordringen likevel! Så selv om klokka var alt for mye på kvelden og jeg ville bare gå å legge meg, måtte jeg bli ferdig med dette. Så her er resultatet:

 Siden det ikke var så mye ark med i det kit'et jeg fikk, måtte jeg være litt kreativ med arkbruken. Så jeg har jukset og klippet og limt etter beste evne. Den rød rammen som er rundt motivet er klippet ut fra den samme Bazzill-biten som er rundt det rød mønsterarket. Og den runde rød biten rundt tekststempelet er stanset ut fra kartongen som er bak motivet. Den grønne biten er også klippet opp slik at det egentlig ikke er så mye ark bak motivet (det bare ser sånn ut....)  :-)

Den lille høna på siden av kortet er typisk for kort laget på disse Hønetreffene, det gir nemlig et ekstra lodd til loddtrekningen ;-) Hønestempelet er lånt av Marit, så jeg vet ikke hvor det kommer fra.

Tekststemplene er fra North Star Design (North Star Stamps). "Hurra for deg" har jeg klippet opp og stemplet på to linjer, "gratulerer" er egentlig litt større, men jeg har stanset det ut med en 1"-punch. 

Ellers hadde jeg ikke så mye pynt som ikke var julete, men fant noen blomster og knapper og litt floss-tråd :-)

 Motivet er farget med Promarkers og fikk virkelig øvd meg på folder her! Litt feil her og der, men det lever jeg godt med! Prikkene rundt omkring er laget med Pearlmaker. Har også hatt litt Glossy Accent på øredobben. 

Her er innsidene med resten av ark-bitene. Det stripete arket er egentlig baksiden av det rød som er på fremsiden. Ble ikke mye spill-ark her! Litt kræsj med fargene, men sånn blir det gjerne når man får utdelt et typisk gladfarge-Marit-kit ;-)

Teksten inni er også fra North Star og er ganske fin, synes jeg :-)


Vil gjerne delsta i følgende utfordringer med dette kortet:
- Scrappelyst sin januarutfordring: bursdag
- Card and scraps utfordring #88: bruk stempel


Ha en fin dag dere der ute! :-)

4 kommentarer:

  1. Herlig kort i spreke farger.

    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  2. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    SvarSlett
  3. Herlig kort og nydelig fargelagt motiv!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Katrine

    SvarSlett
  4. Et lekent og fargerikt kort :) Takk for at du deler med oss i scrappelyst.

    Elin.

    SvarSlett