onsdag 10. februar 2016

Til min Valentine

Det er allerede tid for ny utfordring hos North Star Design, og denne gangen er det dier/punch som er oppgaven. Her kommer du rett på utfordringen. Og mitt bidrag er litt annerledes enn det jeg vanligvis lager. :-)

Det er ikke så ofte jeg griser (ja, for det er griseri...) med maling, stensiler og sånt, men noen ganger får jeg et infall. Her har jeg laget en tag og har brukt masse ulike produkter.

Tag'en er ca 10 x 20 cm og jeg har først laget bakgrunn ved hjelp av Distress Stains (Forest Moss, Peeled Paint, Walnut Stain, Stormy Sky og Picket Fence. Så har jeg embosset med en embossingfolder og hatt embossing paste på en stensil oppå der igjen. Stensilen er fra Tim Holtz (faded dots). Har svertet med litt svart Distress for å få en litt mer "sliten" look. Motivet og teksten er embosset med svart og så har jeg svertet med Distress for å få bakgrunnen bak mannen.

Jeg har brukt dette stempelet og embosset med svart super fine detail. Bakgrunnen har jeg laget med å sverte først med Mustard Seed, så har jeg embosset disse stjernene med klart embossingpulver og svertet mer med Spiced Marmelade, Squeezed Lemoande og Pumice Stone nederst.

Jeg har brukt dies fra Sizzix Tim Holtz, Gadget gears og Weathered Clock. Filmstripe og ulike charms fra Tim Holtz, Korthobby og Scrapbooking utstyr (på Facebook).  

Teksten er også embosset med svart. Farget med Distress Ink Stormy Sky, Faded Jeans, Peeled PAint og Forest Moss. Stanset ut et banner med Cheery Lynn Fishtale dies i svart Bazzill. Både denne og motivet er limt på med foam tape for å få litt høyde. Sløyfebåndet var opprinnelig hvitt, men er farget med svart blekk. Bundet sammen med svart/hvit twine i sløyfen. 

Enkelt på baksiden, bare embosset denne teksten i hvitt. Tenkte ikke at jeg skulle gjøre noe mer ut av det enn dette, så det ble enkelt bak :-)


Jeg ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Kort o Manias utfordring #146: Love is in the air
- Papirplanetens utfordring #3: kjærlighet
- Kreativ Scrappings utfordring #2: Glede



4 kommentarer:

  1. Herlig tag!

    Takk for at du deltar i utfordringen vår hos Kreativ Scrapping :)

    Dt Linda

    SvarSlett
  2. Knallstilig tag, kjekt å se at valentine ikke trenger vere rosa eller rødt. Takk for at du scrapper med Papirplaneten, klem Anita

    SvarSlett
  3. Knalltøff Valentines tag :-) Enig med Anita, kjekt å se noe i andre farger enn rødt og rosa til Valentine.
    Takk for ditt bidrag til utfordringen vår hos Kort`O`Mania. Lykke til !!

    DT Astrid :-)

    SvarSlett
  4. Tøff tag med mange fine detaljer.
    Takk for at du deltar på KortoManias utfordring.
    Klem fra Sissel

    SvarSlett