lørdag 30. november 2013

På tide med noen julekort


Har laget mange julekort i år, men ikke fått lagt ut så mange enda. Her kommer noen enkle jeg lagde på Hønetreff tidligere i høst, i oktober. Begynte med juleproduksjon i begynnelsen av september (lyslykter da), så det har egentlig gått i jul veldig lenge for meg nå :-) Er ferdig med julekortene, heldigvis. Nå skal jeg bare kose meg med småting frem til jul.

Må bare beklage at bildene er litt dårlige, var en flekk på linsa på kameraet som jeg ikke så før jeg var ferdig med å ta bilder....

 Ark fra Pion, frimerker og fugl er fra Pion klippeark. Rufset og svertet i kantene. Tekst fra Kreativ Hobby.

 Poststemplene er fra Kort og Godt, det ene er klippet ut, satt på limputer og hatt litt glitterlim rundt.

 "Frimerker" satt på limputer, rufset og svertet og hatt på glitterlim.

 Innsider med tekst fra Norsk Stempelblad, snøfnugg fra Stempelglede. Skrivepanelet er nok et utklipp fra et Pion-ark.


 Litt Frantage i hjørnet. Fuglen er også satt på limputer.

 Samme type som kortet over: Pion utklippsark, frimerker, postestempler, fugler og Frantage.


 Tekst fra Norsk Stempelblad. Skikkelig irriterende den flekken over bildet, men fikk ikke tatt nye bilder...
 Et annet kort med tekst fra Norsk Stempelblad på forsiden. Frimerker, rufsing, sverting og glitterlim her og.

 Har også brukt en tynn off-white blonde, en mørkebrun, glitterlim og snøpenn her.

 Tekst fra Norsk Stempelblad inni her også og snøfnugg fra Stempelglede.

 Samme opplegg på dette kortet.



 Håper du fikk litt inspirasjon til å lage enkle julekort her. Disse er kjappe å lage og veldig greit, synes jeg, å lage flere like (eller nesten like) om gangen. Har landet på det at jeg ikke lager så avanserte kort til jul, de fleste er i størrelse 10x15 cm, da går de i en vanlig komvolutt og er lettere å sende med posten. Lager noen som er mer forseggjorte også, de går til nærmeste familie og venner.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar