fredag 7. mars 2014

Bleiekake

En god venninne av meg har endelig blitt mamma. Og for en liten stund siden fikk vi besøke det lille nurket på sykehuset. Har lenge hatt lyst til å lage en bleiekake, så da passet det jo perfekt å gjøre det nå!

 Her er hele stasen, før den ble pakket inn i cellofan. Har brukt Pampers bleier str 2 til de to nederste etasjene og noen få str 1 til den øverste. Enkelt pyntet med bånd fra Søstrene Grene, kluter og smekker, en krok, bamse, smokker ++. Hadde egentlig tenkt å ha på noen stempler og mer pynt, men syntes det ble nok med alle tingene som er festet rundt omkring.
 
 En krok til f.eks. klær kan kanskje passe på barnerommet etterhvert. Smekker og kluter er festet med små pyntenåler.
 
 En søt kanin fra H&M fik sitte på toppen. Litt morsomt, for min ene datter har også fått en liten kaninbamse av den nybakte mamman for noen år siden. (Så da måtte det jo bli kanin fra oss også!)

 Her er et par kluter (fra Princess) og smekker (fra H&M). Bleiene er rullet sammen en og en og festet med strikk. Så er de bundet sammen med litt hyssing som sitter bak båndene. Har brukt Bazzill og stanset ut en hjertebord rundt og limt båndene utenpå. Klarte til og med å knyte sløyfe med begge båndene... :-)
 
 Sinksalve, lotion og smokker er kjøpt i matbutikken.

 Med på bleiekaka var også en kjole som mannen min har sydd. Håper den passer til sommeren. Har fått en søt liten pynteknapp foran. 

 Detaljbilde av merkelappen med logoen til mannen min på siden av kjolen.

 Hele settet med kjole og en liten lue. Den er kanskje en smule høy, men det er bare å brette opp kanten. Stoffet er kjøpt på Sydilla og er skikkelig mykt og godt.



Dette var en skikkelig familieinnsats. Jentene mine på 4,5 og snart 7 år rullet bleier og hjalp til å sette de sammen. Jeg har pyntet med bånd og stæsj og mannen har bidratt med å sy kjole og lue. Den falt i smak, og jeg liker idèen med å gi en gave som er til å brukes opp! :-)


Takk for titten! Håper du legger igjen en kommentar etter deg :-)  Ha en fortsatt strålende fredagskveld! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar