lørdag 22. mars 2014

Bokkort til gullbrudepar

Jeg fikk en bestilling på et kort til et par som feirer gullbryllup. Tenk å være gift i 50 år! Det er så flott :-)
Til denne anledningen ville jeg lage noe litt utenom det vanlige, og valget falt dermed på et slikt bokkort. Dette er litt større enn vanlig, ca 15x20 cm. Det var fordi det skulle være litt tekst inni så da passet det best med denne størrelsen.

 Har brukt ark fra Pion, det gule vet jeg ikke hvor er fra. Det er nok av eldre modell. Litt bølgepapp som er malt med litt Gesso, blomster fra WOC og litt perler fra Storyteller. Bildet er stanset ut med Spellbinders classicc ovals, og Bazzillen bak er Majestic ovals. En liten hjertecharm også blant blomstene. Bestiller ville at det skulle være litt innslag av gull her og der, hadde ikke noe ark som passet til dette, men har hatt gullglitterlim rundt alle kantene. Disse er først distresset og svertet med Distress Ink Walnut Stain. Tallene er svarte Thickers med glitterlim på.

Innsidene med bestillers egne tekst på venstre side og et vers jeg har funnet på nettet inni rammen på høyre side. Verset var opprinnelig litt lenger, så måtte korte det ned litt for at det skulle få plass :-)
Blomstene inni er en salig blanding av WOC, Kort og Godt. De to store har jeg hatt kjempelenge så er usikker på hvor de kommer fra. Ikke ofte jeg får bruk for så store blomster... :-)
Baksiden med mitt personlige tempel. Likt oppsett som forsiden, bare litt enklere.

På ryggen fikk jeg skrevet inn en liten tekst og stanset ut med Spellbinders fancy tags. Det hvite arket er bare klippet til så det passet oppå.
 Her er fra en annen vinkel så man ser "boksidene". Det gikk med litt ark til denne, ikke mindre enn 4 A4 sider, bare til boksidene :-) Men slike kort er jo så festlige å lage.



Hun som bestilte ble i hvert fall veldig fornøyd med dette "kortet". Og veldig kjekt å gi noe som er litt utenom det vanlige til folk som har alt. Så får jeg håpe at mottakerene blir fonøyd også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar