onsdag 8. april 2015

To kort med restepapir

Jeg prøver å ta et dykk i restepapirhaugen innimellom, og har her laget to kort av det her.

Dette kortet er lite, kun ca 10x10 cm. Panelene var ferdig montert sammen (skikkelig flaks!), da det var rester etter en eksplosjonsboks jeg lagde i sommer. Så det gikk veldig raskt å lage dette kortet. Knytet sløyfe, stemplet tekst og lime på blomster - vips! Ferdig! Veldig kjekt med slike småkort noen ganger :-)

Mønsterark er fra Maja Design Vintage Summer Basics og tekststempelet er fra North Star Design. Denne teksten passer til mange anledninger, men er litt liten å bruke alene på større kort. På slike småkort, derimot, passer det perfekt! Stempelet finnes i to størrelser og dette er den minste av de to.

Enkle innsider. Er jo ikke så mye man kan gjøre med så små kort. Så da lar jeg arkene pynte i seg selv, de er jo så fine. Teksten kan du finne her.  


Det andre kortet var også nesten ferdig. Skulle nok bli til ved forrige restepapirdykk, men ble visst ikke noe av. Panelene var ferdig kuttet til, så det var bare å lime sammen. Det ble et enkelt kort her også. Det er jo kjekt å ha liggende. Hender jo rett som det er at man skulle hatt et kort, helst i stad...

 Her er det mønsterark fra Pion (Alma's sewing room - purple rose). Motivet er fra et klippeark fra North Star Design. Teksten er egentlig ett stempel som jeg har klippet (!!!) fra hverandre. Men ofte synes jeg dette passer å dele opp. Det er ikke noe problem å sette det sammen til ett stempel hvis jeg vil det senere.

Blomster er fra WOC og North Star Design. Stempelet "Bare til deg" er også fra NSD (dette er den minste utgaven) og det kan du finne her. Stemplet med annengangsstempling. Alle kanter er svertet med Distress Ink Walnut Stain. 

 Bannerene med tekst har jeg satt på limputer så de står litt opp fra kortet.

Det ble enkle innsider her også, var ikke mønsterpapir igjen til begge innsider, men det synes jeg ikke alltid gjøre noe. Trenger jo ikke være så avanserte innsider alltid :-)

"Ønsker deg..." er stemplet med Archival ink - Coffe, som alle tekststemplene er.


Håper du også får inspirasjon til å lage noen kort med restepapir! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar