onsdag 24. juni 2015

Sommergave til lærerne

Eldstejenta har gått ut av 2. klasse og i den anledning fikk lærerne en liten sommergave. Vi lagde cookies og hadde i glass som jeg hadde pyntet. Kontaktlæreren fikk en pyntet Pringles-boks, der var det plass til maaaange kjeks, så da håper jeg det holder en stund (en liten stund i alle fall) :-)

Glassene er laget ganske så enkle. Har bare kledd de med "strie", bredt blondebånd og et rosa bånd med sløyfe. Og litt blomster. Lokket er kledd med mønsterpapir fra Pion (Shoreline treasures - white blossom), hvite bomster (fra North Star Design og Widl Orchid Crafts) og tekst jeg har printet ut fra pc - bare klippet ut. Og litt småperler her og der. 

Glassene er fylt med hjemmelagde cookies. Fant oppskrift på "Det søte liv". Lagde dobbel porsjon, så blir det forhåpentligvis nok til de som jobber i barnehagen også. De skal også få en liten oppmerksomhet nå når minstemor er ferdig i barnehagen :-)

Det fine med disse glassene er jo at de kan brukes som lyslykter når kjeksene er spist opp. Da får man glede av glasset mye lenger :-)

Hadde to valnøttbokser som  også ble pyntet. Mønsterpapiret er det samme som lokket, fra Pion. Pluss en bit av "Från mitt hjärta II - små rosor" som er i skjøten. Blomsterranken er fra North Star Design, de andre blomstene er fra WOC. 

Samme oppsett på lokket her som på glassene. Tekstbanneret er svertet med Distress Pumice Stone. Her vil jeg ikke anbefale telys oppi etterpå, men det går jo fint med et kunstig lys. Da kan man ha det på bordet på sene sommerkvelder også :-)

 Så var det gaven til kontaktlæreren. Denne var litt større enn de andre, men likevel enkelt pyntet. Har brukt et flott ark fra Pion (My Precious daughter - syringa) og dette syntes jeg ikke trengte så veldig mye pynt i tillegg. Bildet fant jeg på Internett og stanset ut. Blomstene er for det meste fra North Star Design (mange flotte typer, og ulike farger). Er veldig glad i de små som man kan dytte inn litt her og der i mellom andre blomster. Sløyfebåndet er fra Nille og fargen passet perfekt til arket :-)

Fikk plass til enda et par kjeks etter at bildet ble tatt. Men hvis læreren er like stor kakemons som jeg, varer de vel ikke mange dagene likevel... :-)


Ønsker dere alle en riktig GOD SOMMER! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar