fredag 30. september 2016

Litt fra fjorårets julemarked

Det er på høy tid å sette opp dampen for årets julemarked. Her er en liten titt på noe av det jeg hadde med på fjorårets markeder.

 Noen av julekortene. Disse er enkle 10x15 cm, litt diverse Papirdesign ark og restepapir. Lagde flere i mange ulike varianter. Skal nok lage flere i år også.

Bokser til strikkepinner. Disse ble ganske populære etter at jeg la de ut i fjor på facebooksiden min. Kjekke til strikkepinner, men de lengste får ikke plass her. Fine gaver til bestemødre eller venninner. 

Bokser til tennbriketter. Lager de med mer vinterlig tema enn juletema, da passer de mer gjennom hele vinteren. Har laget mange ulike varianter. 

Kalendere. Har brukt en papp-plate som jeg limte papir og oppheng på. Pyntet med bilde, blonder og blomster. Veldig populære, så slike blir det fler av i år. 

After eight sjokolade. Pion-arkene er så fine her så trengte ikke så mye pynt på denne. Fin gave til de som har alt. Har kjøpt flere store esker i år, så blir litt begge størrelser. 

Pakkelapper i lange baner! Tror jeg lagde nærmere 150 med ulike motiv. Engler, nisser, hjort, fugler og snøfnugg. På baksiden har jeg stemplet snøfnugg og "Til" og "Fra". Pakker med fem stk i hver. 

 Sjokoladeplater. Også populært, men i fjor lagde jeg ikke så mange av disse. Må nok ha flere i år. Lager ikke bare med sjokolade-ark øverst, men litt ulike av disse også.

Dette er blikkbokser som jeg har malt og brukt decoupage på. Passer til en blomst, til godis eller lys. 

Toffifee lager jeg maaaange av, ca 40-50 stk. Prøver å ha noen like og i samme tema. Disse er veldig nostalgiske med engler. Ellers lager jeg mange i andre varianter også. Veldig populære og et "must" for meg å lage :-) 

Fyrstikkesker med restepapir. Utklippsmotiv og enkle tekster. Disse var mer populære enn jeg trodde og jeg må vel lage en del slike i år også :-) 

Vinskjulere. Disse ble veldig julete, men lagde også noen til mann, dame, bursdag osv. Fin å ha en flaske i som man skal gi bort. Vipps, så blir den kjedelige vinflasken med ett mye mer personlig :-) 

Lyslykter har jeg også laget mange av i flere år. Disse er sprayet med et tynt lag, malt med Gesso her og der, gnikkiser og sløyfebånd. Har maaange glass på lager som venter på å få et nytt liv :-) 



Også store glass fikk en make over. Disse er ca 30 cm høye. 

Snømannsuppe er alltid populært! Til kalendergaver, vennegave eller en liten ekstragave. Disse lagde jeg vel en 50-60 av i fjor og kunne nok gjerne laget fler... :-) 

Nytt fra meg i fjor var melkehjerter. Disse var veldig populære, men tar en del tid å lage. Men blir veldig fine. Lager de som en eske man putter hjertene nedi. Så kan man bytte ut når man har spist opp :-) Mange ulike varianter av disse også, og flere på bestilling etter julemarkedene. Moro når en ting blir så godt tatt i mot! 

Disse eskene har jeg laget etter mal fra Marianne Skjeldstad.

Lys er også et must på slike marked. Det er enkelt å lage, tar kort tid og er hyggelig å gi bort. I fjor kjøpte jeg en pakke servietter med fire ulike nissemotiv på. Helt genialt :-) 


Her er en annen serviett. Har også stemplet ulike tekster på flere lys, på "baksiden". Så kan man velge om man vi ha motiv eller tekst som synes. 

Trekantede fyrstikkesker var også populært i fjor. Lagde ca 40 stk og de gikk med så godt som alle. Har gjort det veldig enkelt med serviettmotiv/restepapir og Gesso til snø. 

På baksiden disse fine tekstene fra North Star Design og restepapir. Godt å få brukt litt av det også!


Da håper jeg du også fikk litt inspirasjon til julemarked-produksjon. Blir veldig glad for om du nevner meg når du publiserer lignende produkter, særlig strikkepinneboksene som er en idè etter mitt hode. Om du søker på de ulike tingene i bloggen min, får du se flere innlegg og mer inspirasjon :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar