fredag 12. januar 2018

Kort med hint av sjøbris

Dette kortet ble også publisert i oktobernummeret av Ett Trykk i fjor. Jeg hadde lyst til å lage noe maritimt og hadde nok sommerferien i hodet da dette kortet ble til. Her glir i hvert fall tankene over på sommer, sjø og strand :-)

Kortet er laget ved å sverte med Distress Ink i ulike farger. Til himmel har jeg brukt Tumbled Glass og Broken China, til sol har jeg brukt Spiced Marmelade og Mustard Seed, til sjø har jeg brukt Evergreen Bough, Peacock Feathers og Broken China, til sand har jeg brukt Brushed Cordoroy, Tea Dye og Antique Linen. Skyen er laget ved å ta farge på baksiden av en pensel og prikke på arket. Så har jeg dyttet prikkene litt utover med fingrene. Prikkene i vannet og sanden er laget på samme måte, bare at jeg har brukt en strikkepinne og dyttet på farge fra Distress-putene og prikket på arket. 

Fuglene og teksten er stemplet rett på arket og den lille teksten er satt på limputer. Skjellene har jeg funnet på stranda selv og jeg er glad for at jeg fant så mange bittesmå skjell. De passer jo perfekt på kort :-)

Innsider med tekster fra Norsk Stempelblad.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar