onsdag 5. mars 2014

Bursdagskort med Toppers


Her har jeg laget et kort til en jente som hadde bursdag i helgen. Mannen min sydde lue og pannebånd som gave, så det ble skikkelig hjemmelaget gave fra oss :-)

Siden jeg ikke fargelegger så ofte, har jeg lenge lurt på å kjøpe ferdige fargelagte motiv. Og endelig slo jeg til og kjøpte fra England, fikk mange ark for 200,-! Kjøpte noen til jenter og gutter, både små og litt større. Tanken er å bruke de til enkle kort som jeg kan ha liggende til ulike anledninger :-)

Her har jeg også sydd rundt kantene på panelene med symaskin. Det var første gang jeg prøvde det, og definitivt ikke siste! Selv om sømmene ble skjeve både her og der, synes jeg det er fint, må nok bare øve meg litt mer ;-)

This card i made for a girl who turned 12 last weekend. I've used a pre-coloured image (Topper) from the Hobby House (KennyK - OMG) and sewed for the first time along the edges. Although the lines are a bit curvy I liked it, and it certainly is noe the last time I use the sewing machine. Just need a bit more practice :-)

Jeg har brukt litt ulike mønsterark; det mørke i bakgrunnen er fra UHK Gallery (Cinnamon shops - Espresso), det brune med hvite prikker er fra Papirdesign (Drømmer) og det i midten, med røde og hvite prikker tror jeg er fra Basic Grey.

Toppersen er fra Kenny K - OMG (har stanset det ut med en Spellbinders ramme slik at bildet ikke ble så stort), sommerfugldies fra Cheery Lynn med små perler laget med pearlmaker, blomster fra Kort og Godt og WOC, stjerner fra Studio Calico, bokstaver fra Storyteller, halvperler med ramme og floss med en charms i . Har ogå et par bittesmå sommerfugler som er stanset ut med en MS-punch sommerfuglbord (har brukt borden på et annet kort og disse små sommerfuglene er da "left overs" fra punchen). Tror også at de store halvperlene oppe til venstre er fra Storyteller.

Papers are from  UHK Gallery (Cinnamon shops - Espresso), Papirdesign (Drømmer) and Basic Grey. Flowers from Kort og Godt and WOC. Letters from Storyteller, stars from Studio Calico.
 Innsiden er enklere med dette stempelet fra North Star Stamps. Noen få stjerner her og der. Og sydde kanter her og.

 The insides are more simple with this stamp from North Star Stamps. A few stars here and there as well.


 Baksiden med personlig stempel og samme oppsett som de andre sidene, bare litt mindre paneler. 

The back with my personal stamp and the same layout as the other sides, just smaller panels.



Takk for titten! Blir veldig glad om du legger igjen en kommentar! :-)
I would be happy if you leave a comment after your visit! :-)


Deltar i følgende utdordringer med dette kortet:
- My Besties Norge utfordring #13: alt er tillatt
- Storyteller utfordring #11: punch eller dies
- Wild orchid craft challenge #98: wings and things. 
 


 

3 kommentarer:

  1. Lekkert kort:)
    Takk for at du deltar i denne utfordring hos Storyteller
    Vi ønsker deg lykke til – og håper du blir med oss flere ganger!
    Klem Connie

    SvarSlett
  2. Tack för att du är med och deltar hos oss på WOC med ditt underbara kort!

    Stor kram, Malin ♥

    SvarSlett
  3. Kjempefint kort :-)

    Takk for at du deltar i utfordringen hos My Besties Norge, og lykke til!

    Klem, Lena DT

    SvarSlett